Kiedy film reklamowy nabiera kształtów, czyli postprodukcja

Zdecydowanie najważniejszym elementem podczas tworzenia filmów reklamowych jest świetny, oryginalny pomysł. Niewiele mniej istotne jest przygotowanie dobrego, precyzyjnego scenariusza i scenopisu, a także zebranie jak największej ilości ładnych zdjęć. Większość ludzi, którzy w przeciwieństwie do profesjonalistów z firmy www.filmowa.pl nie zajmują się filmem zawodowo z pewnością w tym momencie postawiłaby kropkę. Okazuje się jednak, że do długiej listy poszczególnych etapów, które mają bezpośredni wpływ na produkt końcowy, należy dodać jeszcze jedną czynność, mianowicie postprodukcję, czyli montaż, animacje komputerowe, udźwiękowienie oraz kolaudację.

Montaż

Montaż to po prostu połączenie w całość najlepszych nagranych zdjęć. W efekcie powstaje historia, będąca wiernym odzwierciedleniem scenariusza. Na etapie montażu najczęściej nagrywany jest tekst do filmu, podkładana ścieżka muzyczna i specjalne efekty dźwiękowe. Dodawane są też podpisy i napisy, proste plansze, logotyp prezentowanej firmy i inne znaki graficzne. Zazwyczaj montaż filmów promocyjnych, których długość nie przekracza pięciu minut, trwa około 2-3 dni.

Animacje

Animacje komputerowe to jeden z najczęściej stosowanych efektów przy tworzeniu filmów promocyjnych. Ze względu na dość wysoką cenę nie wszystkich na nie stać. Warto jednak zainwestować, gdyż dzięki nim materiały są dużo ciekawsze. Poza tym, animacje świadczą o profesjonalizmie i dobrej sytuacji finansowej firmy, o której mowa w filmie.

Udźwiękowienie

Filmy reklamowe mogą być dodatkowo udźwiękawiane. Co to oznacza? Otóż udźwiękowienie jest to proces powtórnej realizacji i montażu całej ścieżki dźwiękowej, na którą składa się lektor, muzyka i efekty, oczywiście w celu podniesienia jej jakości.

About Mariusz pisze...