Suplementy diety – czy warto po nie sięgać?

Dostępne bez recepty suplementy diety to dawka witamin, makro- i mikroelementów, minerałów, tłuszczy, enzymów i ekstraktów roślin, a więc substancji, które uzupełniają wszelkiego rodzaju niedobory w naszym organizmie, pozwalając mu prawidłowo funkcjonować. Brzmi świetnie, lecz niestety nie oznacza, że suplementy nie mogą nam zaszkodzić. Co prawda, nie musimy mieć pozwolenia na ich stosowanie od lekarza, jednak zanim sięgniemy po którąkolwiek substancję, warto sprawę przedyskutować z zaufanym dietetykiem. Kuźnia zdrowia, firma, która zatrudnia najlepszych specjalistów w dziedzinie żywienia i suplementacji podpowiada, kiedy warto skorzystać z suplementów diety.

Treningi

Suplementy diety bardzo często okazują się niezbędne dla sportowców. Regularne treningi siłowe, bieganie, pływanie sprawiają, że w organizmie wzrasta zapotrzebowanie m.in. na antyoksydanty, żelazo i magnez. Poza tym ciało domaga się większej dawki L-karnityny, dzięki której wzrasta poziom naszej wytrzymałości podczas wysiłku fizycznego, a także prawidłowo kształtuje się rzeźba mięśni.

Nadwaga

Po pierwsze – aby schudnąć należy przestrzegać odpowiednio dobranej przez dietetyka diety redukującej tkankę tłuszczową, a także regularnie uprawiać sport. Jak podaje www.kuźnia-zdrowia.pl suplementy diety stanowią swego rodzaju dodatek, wzmacniają efekty naszych starań na drodze do szczupłej sylwetki. Proces odchudzania wspomagają preparaty z błonnikiem, chromem, wyciągiem z octu jabłkowego, karczocha, białej fasoli, ananasa, zielonej herbaty, mniszka lekarskiego oraz kwasu linolowego (CLA) i L-karnityny. Składniki te poprawiają perystaltykę jelit, wspomagają wydalanie produktów ubocznych przemiany materii, a pęczniejąc w żołądku dają uczucie sytości, regulują trawienie, zmniejszają wchłanianie cukru, regulują gospodarkę węglowodanową, hamują łaknienie i ochotę na słodycze. Oznacza to, że ostatecznie redukują tkankę tłuszczową, zwiększają tkankę mięśniową oraz zapobiegają efektowi jo-jo.

About Mariusz pisze...